Αβράμης Δεσπότης

O Αβράμης Δεσπότης είναι Εκπαιδευτικός Λειτουργός στον Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, όπου διαχειρίζεται τις αιτήσεις των Ιδρυμάτων Ανώτερης Εκπαίδευσης για προγραμματικές, τμηματικές και ιδρυματικές αξιολογήσεις.

Είναι απόφοιτος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πανεπιστήμιου Southern Illinois University των Ηνωμένων Πολιτείων και κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου του  Ηλεκτρολόγου Μηχανικού του ιδίου Πανεπιστήμιου με εξειδίκευση στις τηλεπικοινωνίες.

Έχει εργασθεί επί σειρά ετών ως Ηλεκτρολόγος Μηχανικός σε εταιρείες τηλεπικοινωνίων, και τα τελευταία δέκα χρόνια εργάζεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κύπρου ως Καθηγητής Σχεδιασμού και Τεχνολογίας. Διετέλεσε για τρία συναπτά έτη (2016 – 2019) ως  Σύμβουλος για το μάθημα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας, καθώς και ως λειτουργός του τμήματος Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Διαδικασία Ενστάσεων – Υποβολή και Εξέταση

Στις 12 Φεβρουαρίου 2024, κατά την 103η Σύνοδό του και ακολουθώντας τη σύσταση της Ομάδας Εμπειρογνωμόνων του ENQA, το Συμβούλιο του Φορέα ΔΙΠΑΕ υιοθέτησε την πιο κάτω διαδικασία υποβολής και εξέτασης ενστάσεων, η οποία προνοείται στο Άρθρο  20(2) των περί της Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης και της Ίδρυσης και Λειτουργίας Φορέα για Συναφή Θέματα Νόμων και από τα Ευρωπαϊκά Κριτήρια και Κατευθυντήριες Γραμμές (ESG-2015):

Ίδρυμα ανώτερης εκπαίδευσης δύναται να υποβάλει γραπτώς αιτιολογημένη ένσταση προς το Συμβούλιο του Φορέα για το αποτέλεσμα της εξωτερικής αξιολόγησής του, μόνο επί της διαδικασίας, εντός ενός μηνός από την παραλαβή της απόφασης του Φορέα και δεδομένου ότι είναι σε θέση να τεκμηριώσει ότι η απόφαση του Φορέα δεν βασίζεται σε αξιόπιστα αποδεικτικά στοιχεία, ότι τα κριτήρια δεν έχουν εφαρμοστεί ορθά ή ότι οι διαδικασίες δεν έχουν εφαρμοστεί με συνέπεια.

  1. Το Ίδρυμα δύναται να ζητήσει να ασκήσει το δικαίωμα προφορικής ακρόασης, γνωστοποιώντας την πρόθεσή του αυτή ταυτόχρονα με την υποβολή γραπτής ένστασης.
  2. Το Συμβούλιο αποφασίζει είτε να αποδεχθεί την Ένσταση είτε να την απορρίψει. Η απόφαση στηρίζεται στα στοιχεία που προσκομίζει το ίδρυμα, τα οποία τεκμαίρουν ότι η ένσταση γίνεται για προβλήματα/παραλείψεις επί της διαδικασίας εξωτερικής αξιολόγησης και λήψης απόφασης.
  3. Η εξέταση της ένστασης γίνεται αποκλειστικά και μόνο στη βάση των δεδομένων που περιέχονται στον φάκελο του ιδρύματος/προγράμματος και στην απόφαση του Φορέα, όπως περιέχεται στα πρακτικά και όπως αυτή κοινοποιείται στο Ίδρυμα εντός της Τελικής Έκθεσης.
  4. Σε κάθε περίπτωση, το Συμβούλιο συστήνει ανεξάρτητη ad-hoc επιτροπή για εξέταση της ένστασης για να γίνει η αρχική κρίση σχετικά με το αν έχει παραβιαστεί η διαδικασία.
  5. Ο Φορέας εντός δύο μηνών από την παραλαβή της ένστασης αποφασίζει για την τελική αποδοχή ή απόρριψη της ένστασης και αιτιολογεί πλήρως  την απόφασή του.  Το ίδρυμα δεν έχει δικαίωμα υποβολής νέας ένστασης.

Διαπανεπιστημιακά Προγράμματα

1. Διαδικασία για υποβολή και εξέταση αίτησης για την αξιολόγηση/πιστοποίηση Διαπανεπιστημιακού Προγράμματος Σπουδών

Οι πληροφορίες για τα τέλη και τα έγγραφα για την υποβολή καί εξέταση αίτησης για την αξιολόγηση/πιστοποίηση των Διαπανεπιστημιακών προγράμματων σπουδών βρίσκονται στην επιλογή ΕΝΤΥΠΑ.

2. Πιστοποιημένα Διαπανεπιστημιακά Προγράμματα

Ο πιο κάτω πίνακας περιλαμβάνει τα Διαπανεπιστημιακά Προγράμματα Σπουδών που προσφέρονται από τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα προγράμματα έχουν τύχει εξωτερικής αξιολόγησης από Επιτροπές Εξωτερικής Αξιολόγησης Εμπειρογνωμόνων και έχουν πιστοποιηθεί από τον Φορέα σύμφωνα με τις διαδικασίες που εφαρμόζονται για συμβατικά προγράμματα σπουδών και σύμφωνα με συγκεκριμένα κριτήρια διασφάλισης της ποιότητας που εφαρμόζονται για διαπανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών.

Τύπος ΙδρύματοςΊδρυμαΠρόγραμμα ΣπουδώνΤίτλοςΑρ. Φακ.Ημ/νια ΑίτησηςΣύνοδος ΦορέαΈναρξη Πιστ/σηςΛήξη Πιστ/σηςΓλώσσα ΔιδασκαλίαςΣχόλιαΈκθεση Εξωτ. Αξ/σηςΑπάν/ση Ιδρ/τοςΕκθέσεις ΦορέαΚατ/μή Μαθ/των
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΝεάπολιςΕγκληματολογική Λογιστική (1.5 ακαδημαϊκά έτη, 90 ECTS, Μάστερ(ΜSc), Κοινό-Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Εξ Αποστάσεως)Μάστερ07.14.281.05830-06-2021Σ82 - 16 Μαίου 2022Εαρινό Εξάμηνο 2021-2022Χειμερινό Εξάμηνο 2026Ελληνική / Αγγλική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΝεάπολιςΕγκληματολογική Λογιστική (1.5 ακαδημαϊκά έτη, 90 ECTS, Μάστερ(ΜSc), Κοινό-Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)Master07.14.281.06130-06-2021Σ82 - 16 Μαίου 2022Εαρινό Εξάμηνο 2021-2022Χειμερινό Εξάμηνο 2026Ελληνική / Αγγλική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΝεάπολιςΑνάλυση Δεδομένων και Χρηματοοικονομική Τεχνολογία (1.5 ακαδημαϊκά έτη, 90 ECTS, Μάστερ(MSc), Διαπανεπιστημιακό με το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο)Μάστερ07.14.281.06215-12-2021Σ86 - 10 οκτωβρίου 2022Εαρινό Εξάμηνο 2022-2023Χειμερινό Εξάμηνο 2027Ελληνική / Αγγλική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΝεάπολιςΑνάλυση Δεδομένων και Χρηματοοικονομική Τεχνολογία (1.5 ακαδημαϊκά έτη, 90 ECTS, Μάστερ(MSc), Εξ Αποστάσεως, Διαπανεπιστημιακό με το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο)Μάστερ07.14.281.06315-12-2021Σ86 - 10 οκτωβρίου 2022Εαρινό Εξάμηνο 2022-2023Χειμερινό Εξάμηνο 2027Ελληνική / Αγγλική
1. Δημόσιο ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΚύπρουBusiness Economic Technology, Innovation Management and Entrepreneurship (Time MBE) (15 μήνες, Μάστερ, Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Wageningen University)Μάστερ07.14.290.00120-09-2016Σ16 - 13 και 14 Μαρτίου 2017Χειμερινό Εξάμηνο 2017 - 2018Εαρινό Εξάμηνο 2022
1. Δημόσιο ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΚύπρουΣχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση (6 εξάμηνα,140 ECTS, Μάστερ(MA), Διαπανεπιστημιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Κύπρου με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών)Μάστερ07.14.290.12311-02-2020Σ82 - 16 Μαϊου 2022Χειμερινό Εξάμηνο 2022 - 2023Εαρινό Εξάμηνο 2027Ελληνική
1. Δημόσιο ΠανεπιστήμιοΑνοικτό Πανεπιστήμιο ΚύπρουERMII/Enterprise Risk Management (4 ακαδημαϊκά εξάμηνα, 120 ECTS, Μάστερ, Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο)Μάστερ07.14.299.02828-07-2021Σ83 - 20 Ιουνίου 2022Χειμερινό Εξάμηνο 2022-2023Εαρινό Εξάμηνο 2027Αγγλική
1. Δημόσιο ΠανεπιστήμιοΤεχνολογικό Πανεπιστήμιο ΚύπρουΕπιστήμη της Ηλεκτρονικής και της Τεχνολογίας (3 ακαδημαϊκά έτη, 118 ECTS, Μάστερ(MSc), Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το Πανεπιστήμιο Hangzhou Dianzi)Μάστερ07.14.308.02131-05-2022Σ87 - 14 Νοεμβρίου, 2022Εαρινό Εξάμηνο 2022-2023Χειμερινό Εξάμηνο 2027Αγγλική
1. Δημόσιο ΠανεπιστήμιοΤεχνολογικό Πανεπιστήμιο ΚύπρουΣχεδιασμός Διάδρασης (2 ακαδημαϊκά έτη, 120 ECTS, Μάστερ(MSc), Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το University of Tallinn)Μάστερ07.14.308.06631-03-2020Σ80 - 21 Μαρτίου 2022Χειμερινό Εξάμηνο 2022-2023Εαρινό Εξάμηνο 2027Αγγλική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο Frederick (Λευκωσία, Λεμεσός)Διεθνείς Σπουδές (1.5 ακαδημαϊκό έτος, 90 ECTS, Μάστερ, Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα με το Πάντειο Πανεπιστήμιο)Μάστερ07.14.318.00607-07-2016Σ12 - 28 και 29 Νοεμβρίου 2016Χειμερινό Εξάμηνο 2016 - 2017Εαρινό Εξάμηνο 2021Ελληνική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο Frederick (Λευκωσία, Λεμεσός)Ευρωπαϊκό Δίκαιο (3 ακαδημαϊκά εξάμηνα, 90 ECTS, Μάστερ, Εξ Αποστάσεως, Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο(ΕΑΠ))Μάστερ07.14.318.06429-11-2019Σ69 - 12 Ιουλίου 2021Χειμερινό Εξάμηνο 2021-2022Εαρινό Εξάμηνο 2026Ελληνική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο Frederick (Λευκωσία, Λεμεσός)Διαπολιτισμικές Σπουδές και η Ελληνική ως 2η/Ξένη Γλώσσα (3 ακαδημαϊκά εξάμηνα, 90 ECTS, Μάστερ(MEd), Εξ Αποστάσεως, Διαπανεπιστημιακό πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Μακεδονίας)Μάστερ07.14.318.07525-06-2020Σ81 - 20 Απριλίου 2022Χειμερινό Εξάμηνο 2022-2023Εαρινό Εξάμηνο 2027Ελληνική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΛευκωσίαςΠοινικό Δίκαιο και Εξαρτήσεις με κατευθύνσεις: α)Ποινικό Δίκαιο των Εξαρτήσεων, β)Νομική και Θεραπευτική Διαχείριση των Εξαρτήσεων (1.5 ακαδημαϊκό έτος, 90 ECTS, Μάστερ, Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης)Μάστερ07.14.336.00401-07-2016Σ12 - 28 και 29 Νοεμβρίου 2016Χειμερινό Εξάμηνο 2016 - 2017Εαρινό Εξάμηνο 2021
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΛευκωσίαςΕιδική Αγωγή και Εκπαίδευση (2 ακαδημαϊκά έτη, 120 ECTS, Μάστερ, Εξ Αποστάσεως, Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο Πατρών)Μάστερ07.14.336.00601-07-2016Σ12 - 28 και 29 Νοεμβρίου 2016Χειμερινό Εξάμηνο 2016 - 2017Εαρινό Εξάμηνο 2021
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΛευκωσίαςΕιδική Αγωγή και Εκπαίδευση (2 ακαδημαϊκά έτη, 120 ECTS, Μάστερ(ΜEd), Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το Πανεπιστήμιο Πατρών, Εξ Αποστάσεως)Μάστερ07.14.336.006.00130-11-2020Σ79 - 22 Φεβρουαρίου 2022Εαρινό Εξάμηνο 2021-2022Χειμερινό Εξάμηνο 2026Ελληνική
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΛευκωσίαςΕιδίκευση στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (1.5 ακαδημαϊκά έτη, Μάστερ στην Εκπαίδευση, Εξ Αποστάσεως, Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου)Μάστερ07.14.336.01919-12-2016Σ21 - 24 και 25 Ιουλίου 2017Χειμερινό Εξάμηνο 2017 - 2018Εαρινό Εξάμηνο 2022
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΛευκωσίαςHuman Rights, Society and Multilevel Governance (3 ακαδημαϊκά έτη, 180 ECTS, Διδακτορικό(PhD), Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα με τα πανεπιστήμια (α)University of Padova (β)University of  Sydney (γ) University of Zagreb (δ) Panteion University και Social and Political Sciences)Διδακτορικό07.14.336.024 19-12-2016Σ20 - 3 και 4 Ιουλίου 2017Χειμερινό Εξάμηνο 2017 - 2018Εαρινό Εξάμηνο 2022
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΛευκωσίαςΥπολογιστικός Σχεδιασμός και Ψηφιακή Κατασκευή (Μάστερ(Msc), Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο του Innsbruck(Αυστρία),Εξ Αποστάσεως)Μάστερ07.14.336.02519-12-2016Σ21 - 24 και 25 Ιουλίου 2017Χειμερινό Εξάμηνο 2017 - 2018Εαρινό Εξάμηνο 2022
2. Ιδιωτικό ΠανεπιστήμιοΠανεπιστήμιο ΛευκωσίαςΔιαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαμεσολάβηση (2 ακαδημαϊκά έτη, 120 ECTS, Μάστερ(ΜEd), Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών με το Πανεπιστήμιο Πατρών, Εξ Αποστάσεως)Μάστερ07.14.336.13201-02-2022Σ82 - 16 Μαϊου 2022Χειμερινό Εξάμηνο 2022-2023Εαρινό Εξάμηνο 2027Ελληνική
1 to 10 (20)

Κώδικας Δεοντολογίας και απουσία Σύγκρουσης Συμφερόντων

Πρακτικά της Δεύτερης Συνεδρίας του Συμβουλίου, Ιανουάριος 2016

  Η Πρόεδρος και τα Μέλη του Συμβουλίου του Φορέα:

  1. Δηλώνουν ότι θα εργάζονται με αντικειμενικότητα για τη βελτίωση της Ανώτερης Εκπαίδευσης και θα απέχουν από κάθε ενέργεια η οποία εξυπηρετεί συμφέροντα ιδρυμάτων, οργανισμών, σωμάτων και υπηρεσιών.
  2. Δηλώνουν ότι θα εφαρμόζουν τις αρχές της μη διάκρισης κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.
  3. Οφείλουν να μην συμμετέχουν κατά τη συζήτηση και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για την προγραμματική/τμηματική και ιδρυματική πιστοποίηση των Πανεπιστημίων στα οποία εργάζονται. Η εθελοντική απόσυρσή τους από την αίθουσα της συνεδρίασης καταγράφεται στα πρακτικά.
  4. Οφείλουν να μην συμμετέχουν κατά τη συζήτηση και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για θέματα που αναφέρονται στα Πανεπιστήμια στα οποία εργάζονται ή/και δημιουργούν καταστάσεις σύγκρουσης συμφερόντων. Η εθελοντική απόσυρσή τους από την αίθουσα της συνεδρίασης καταγράφεται στα πρακτικά.
  5. Οφείλουν να αποφεύγουν κατά τη συζήτηση την υποβάθμιση της αξίας και των χαρακτηριστικών των προγραμμάτων, των τμημάτων και της λειτουργίας των ιδρυμάτων Ανώτερης Εκπαίδευσης.
  6. Οφείλουν, κατά τη διάρκεια της θητείας τους και της άσκησης των καθηκόντων τους, να μην συνδέονται με οποιεσδήποτε καταστάσεις είναι δυνατό να δημιουργούν καταστάσεις σύγκρουσης συμφερόντων.
  7. Οφείλουν να τηρούν εχεμύθεια και να μην διαδίδουν οποιεσδήποτε πληροφορίες σχετικά με τις συνεδριάσεις του Συμβουλίου.    

Κώδικας Δεοντολογίας και απουσία Σύγκρουσης Συμφερόντων

Πρακτικά της Δεύτερης Συνεδρίας του Συμβουλίου, Ιανουάριος 2016

  Η Πρόεδρος και τα Μέλη του Συμβουλίου του Φορέα:

  1. Δηλώνουν ότι θα εργάζονται με αντικειμενικότητα για τη βελτίωση της Ανώτερης Εκπαίδευσης και θα απέχουν από κάθε ενέργεια η οποία εξυπηρετεί συμφέροντα ιδρυμάτων, οργανισμών, σωμάτων και υπηρεσιών.
  2. Δηλώνουν ότι θα εφαρμόζουν τις αρχές της μη διάκρισης κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.
  3. Οφείλουν να μην συμμετέχουν κατά τη συζήτηση και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για την προγραμματική/τμηματική και ιδρυματική πιστοποίηση των Πανεπιστημίων στα οποία εργάζονται. Η εθελοντική απόσυρσή τους από την αίθουσα της συνεδρίασης καταγράφεται στα πρακτικά.
  4. Οφείλουν να μην συμμετέχουν κατά τη συζήτηση και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για θέματα που αναφέρονται στα Πανεπιστήμια στα οποία εργάζονται ή/και δημιουργούν καταστάσεις σύγκρουσης συμφερόντων. Η εθελοντική απόσυρσή τους από την αίθουσα της συνεδρίασης καταγράφεται στα πρακτικά.
  5. Οφείλουν να αποφεύγουν κατά τη συζήτηση την υποβάθμιση της αξίας και των χαρακτηριστικών των προγραμμάτων, των τμημάτων και της λειτουργίας των ιδρυμάτων Ανώτερης Εκπαίδευσης.
  6. Οφείλουν, κατά τη διάρκεια της θητείας τους και της άσκησης των καθηκόντων τους, να μην συνδέονται με οποιεσδήποτε καταστάσεις είναι δυνατό να δημιουργούν καταστάσεις σύγκρουσης συμφερόντων.
Οφείλουν να τηρούν εχεμύθεια και να μην διαδίδουν οποιεσδήποτε πληροφορίες σχετικά με τις συνεδριάσεις του Συμβουλίου.