Συντονιστές, αριθμός φοιτητών, μέλη ΣΕΠ σε εξ αποστάσεως προγράμματα σπουδών

Λόγω προβλημάτων που προκύπτουν με τον πολύ μεγάλο αριθμό αποφοίτων από τα εξ αποστάσεως προγράμματα οι πιο κάτω πληροφορίες είναι απαραίτητες για διακρίβωση της ποιότητας υλοποίησης του προγράμματος. Ιδιαίτερα προβλήματα προκύπτουν με τον Φορέα αλλά και με την αναγνώριση πτυχίων από τον ΔΟΑΤΑΠ, όταν ο αριθμός διδασκόντων, σε σχέση με τον αριθμό τμημάτων και αποφοίτων δεν διασφαλίζει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για διαδραστική και ποιοτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Για την επίτευξη του σκοπού αυτού θα πρέπει να δημοσιεύσετε, με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του κάθε προγράμματος σπουδών που προσφέρετε εξ αποστάσεως, τον συντονιστή του προγράμματος και τον συντονιστή κάθε μαθήματος (course) του προγράμματος. Στις σχετικές αναρτήσεις θα πρέπει να περιλαμβάνονται, υποχρεωτικά, η ιδιότητα, το καθεστώς εργοδότησης και το βιογραφικό των συντονιστών και των άλλων μελών ακαδημαϊκού προσωπικού.

Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου και το τέλος Ιανουαρίου εκάστου ακαδημαϊκού έτους θα πρέπει να αποστέλλετε στον Φορέα τον αριθμό των τμημάτων σε κάθε εξάμηνο για κάθε πρόγραμμα, με μέγιστο αριθμό τους 30 φοιτητές ανά τμήμα και τα ονόματα, την ιδιότητα και το βιογραφικό όλων των ΣΕΠ που διδάσκουν στο πρόγραμμα.
22 Μαίου 2018

Υποβολή Αίτησης για Αξιολόγηση - Πιστοποίηση - Γλώσσα Συγγραφής της Αίτησης

Ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης σε συνέχεια της απόφασης του Συμβουλίου που αναρτήθηκε με σχετική ανακοίνωση ημερομηνίας 1ης Φεβρουαρίου 2018, επισημαίνει:
  • Οι αιτήσεις για αξιολόγηση προγράμματος πρέπει να υποβάλλονται στα Αγγλικά για όλα τα προγράμματα.
  • Σε περίπτωση προγραμμάτων που προσφέρονται στα Ελληνικά ή άλλη γλώσσα, η αίτηση θα γίνεται στα Ελληνικά ή στη γλώσσα προσφοράς του προγράμματος και υποχρεωτικά και στα Αγγλικά, για να είναι δυνατή η εφαρμογή των διατάξεων του Νόμου για τον ορισμό της επιτροπής εξωτερικής αξιολόγησης.

Ο Φορέας δεν θα προχωρεί στην έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης, εάν οι αιτήσεις δεν ακολουθούν τα πιο πάνω.

4 Μαίου 2018

Ίδρυση Νέου Τμήματος ή Μετεξέλιξη και Μετονομασία Υφιστάμενων Τμημάτων

Ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης ενημερώνει τα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης τα ακόλουθα:

Η ίδρυση νέου Τμήματος ή η μετεξέλιξη και μετονομασία υφιστάμενων Τμημάτων προϋποθέτει αξιολόγηση και πιστοποίηση από τον Φορέα ΔΙ.Π.Α.Ε. Η Τμηματική Αξιολόγηση - Πιστοποίηση προνοείται από το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο. Συγκεκριμένα, οι «περί της Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης και της Ίδρυσης Φορέα για Συναφή Θέματα Νόμοι» [Ν. 136(Ι)/2015 και 47(Ι)/2016] ρητά αναφέρουν:

Άρθρο 2:

«Πιστοποίηση Ποιότητας» σημαίνει τη θεσμοθετημένη αναγνώριση ενός ιδρύματος ή τμήματος ή προγράμματος σπουδών με βάση συγκεκριμένα, προκαθορισμένα από το Φορέα και εκ των προτέρων δημοσιοποιημένα κριτήρια και δείκτες, εφεξής καλούμενη “Πιστοποίηση”∙

Άρθρο 4 (β):

Εξωτερική Αξιολόγηση, η οποία συνίσταται στη συλλογή στοιχείων και πληροφοριών αναφορικά με ίδρυμα ανώτερης εκπαίδευσης, οπότε καλείται Ιδρυματική Αξιολόγηση ή αναφορικά με τμήμα ιδρύματος, οπότε καλείται Τμηματική Αξιολόγηση ή αναφορικά με Πρόγραμμα Σπουδών ιδρύματος, οπότε καλείται Προγραμματική Αξιολόγηση, με σκοπό τη διατύπωση κρίσης ως προς την ποιότητα της προσφερόμενης εκπαίδευσης και η οποία περιλαμβάνει τα διακριτά στάδια που καθορίζονται στο άρθρο 20∙

Επισημαίνεται, επίσης, ότι ο Νόμος του Φορέα στο άρθρο 39  προβλέπει ότι σε περίπτωση σύγκρουσης διατάξεων με προηγούμενους νόμους υπερισχύουν οι πρόνοιες του Νόμου του Φορέα:   

Σε περίπτωση σύγκρουσης των διατάξεων του παρόντος Νόμου με τις διατάξεις- (α) των περί Ιδιωτικών Πανεπιστημίων (Ίδρυση, Λειτουργία και Έλεγχος) Νόμων του 2005 έως 2011∙ (β) των περί Πανεπιστημίου Κύπρου Νόμων του 1989 έως 2013∙ (γ) των περί Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου Νόμων του 2002 και 2010∙ (δ) των περί Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου Νόμων του 2003 έως 2014 και (ε) των περί Σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νόμων του 1996 έως 2013, υπερισχύουν οι διατάξεις του παρόντος Νόμου.

4 Μαίου 2018

Φόρτος Εργασίας Ακαδημαϊκού Προσωπικού (Αρ. 2) – Διευκρινίσεις

Το Συμβούλιο του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, αναφορικά με την ανακοίνωσή του με τίτλο «Φόρτος Εργασίας Ακαδημαϊκού Προσωπικού» ημερομηνίας 12 Μαρτίου 2018, διευκρινίζει τα ακόλουθα:

Για τα προγράμματα σπουδών που βρίσκονται υπό αξιολόγηση, απαραίτητη προϋπόθεση για την προώθηση των αιτήσεων, είναι η υποβολή, για κάθε μέλος του ακαδημαϊκού/διδακτικού προσωπικού του υπό αξιολόγηση προγράμματος, των ακόλουθών στοιχείων:
  • Εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα
  • Ώρες διδασκαλίας, τόσο στο ίδρυμα που υπέβαλε την αίτηση για αξιολόγηση-πιστοποίηση του προγράμματος, όσο και σε άλλα ιδρύματα
  • Διοικητικά καθήκοντα του ακαδημαϊκού προσωπικού που διδάσκει στο πρόγραμμα
  • Ερευνητικά προγράμματα (εσωτερικά και εξωτερικά) στα οποία συμμετέχει

Ο φόρτος εργασίας των διδασκόντων είναι άμεσα συνδεδεμένος με την ποιότητα του προγράμματος και την ποιότητα της Ανώτερης Εκπαίδευσης.

Ημερίδα για Εξ αποστάσεως Προγράμματα Σπουδών -14/02/2018 – Διευκρινίσεις

Σε συνέχεια της ημερίδας με θέμα «Εξ Αποστάσεως Προγράμματα Σπουδών» ο Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, διασαφηνίζει τα ακόλουθα:

  1. Οι οδηγοί μελέτης για όλα τα μαθήματα (courses) των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων πρέπει να είναι έτοιμοι κατά την αξιολόγηση.  
  1. Όταν πρόκειται για εξ αποστάσεως πρόγραμμα σπουδών σε επίπεδο πτυχίου οι οδηγοί μελέτης για όλα τα μαθήματα (courses) για τα δύο πρώτα χρόνια πρέπει να είναι έτοιμοι κατά την αξιολόγηση.
  1. Το υλικό για όλες τις  εβδομαδιαίες δραστηριότητες κατά μάθημα (course) είναι πλήρως ανεπτυγμένο και περιλαμβάνει ηλεκτρονικές παραπομπές π.χ. σε άλλες ιστοσελίδες, εκθέσεις της EE, άρθρα και πηγές, τα οποία εντοπίζει ηλεκτρονικά ο φοιτητής, εφόσον αναρτηθούν από το ίδρυμα. Καθορίζονται,  επίσης, κριτήρια αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης της εργασίας των φοιτητών/τριών.
  1. Οι φοιτητές/τριες ενισχύονται να επικοινωνούν στη πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, όπου αναρτούν τις εβδομαδιαίες δραστηριότητές τους, εκφράζουν απορίες, συζητούν μεταξύ τους και με τον διδάσκοντα, ο οποίος δίνει ανατροφοδότηση.  
  1. Οι 2 τουλάχιστον μεγάλες εργασίες, κατά μάθημα (course) στηρίζονται στις εβδομαδιαίες δραστηριότητες, για να δίνουν κίνητρο στον φοιτητή να εργάζεται συστηματικά και να έχει τη συνολική εικόνα των θεμάτων του μαθήματος και των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων.
  1. Τα ονόματα όλων όσων θα εργαστούν σε εξ αποστάσεως υπό αξιολόγηση πρόγραμμα πρέπει να είναι διαθέσιμα στην ΕΕΑ , μαζί με το βιογραφικό τους. Με την πιστοποίηση πρέπει να δημοσιευτούν στη ιστοσελίδα του προγράμματος.