Γιώργος Χριστοφίδης

Ο Δρ Γιώργος Κ. Χριστοφίδης είναι Καθηγητής στο Imperial College London όπου κατέχει την Έδρα Λοιμωδών Νόσων και Ανοσίας ενώ παράλληλα είναι Διευθυντής του εργαστηρίου Ανοσογενωμικής και Λοιμώξεων (VigiLab). Γεννήθηκε στην Κύπρο και έκανε τις βασικές του σπουδές στη Βιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, από όπου και απέκτησε τον τίτλο του Διδάκτορα στην Μοριακή Βιολογία το 2000. Συνέχισε τις μεταδιδακτορικές του σπουδές στην Ανοσογενωμική στο Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Μοριακής Βιολογίας στη Χαιδελβέργη με υποτροφία Marie Curie της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου και εκλέχθηκε στο επιστημονικό προσωπικό του ιδρύματος το 2003. Το 2005 εκλέχθηκε σε μόνιμο Επίκουρο Καθηγητή στο Imperial College London όπου το 2009 προήχθη σε Αναπληρωτή Καθηγητή και στη συνέχεια σε Καθηγητή το 2011. Από το 2013 είναι επισκέπτης και συνδεδεμένος (adjunct) Καθηγητής στο Ινστιτούτο της Κύπρου.

Ο Δρ Χριστοφίδης θεωρείται ένας από τους κορυφαίους επιστήμονες στον κόσμο στον τομέα των λοιμοδών νόσων που διαδίδονται από έντομα φορείς καθώς και στον τομέα της έμφυτης ανοσίας. Έχει μεγάλη εμπειρία στην διοίκηση καθώς και στον συντονισμό μεγάλων διεθνών επιστημονικών έργων. Ανήκει στην συντακτική ομάδα διαφόρων εγνωσμένου κύρους επιστημονικών περιοδικών και έχει δημοσιεύσει δεκάδες άρθρα στο διεθνή επιστημονικό τύπο, μερικά από τα οποία έχουν διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη ραγδαία ανάπτυξη του ερευνητικού του πεδίου. Από το 2013, είναι εκλεγμένο μέλος της Βασιλικής Βιολογικής Εταιρείας του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ από το 2015 είναι Ανώτατος Ερευνητής του ιδρύματος Wellcome Trust και επίλεκτος υπότροφος του Εθνικού Συμβουλίου Ανάπτυξης της Επιστήμης και Τεχνολογίας της Βραζιλίας. Έχει διατελέσει σύμβουλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφάλειας Τροφίμων καθώς και άλλων διεθνών οργανισμών και ιδρυμάτων. Είναι επίσης μέλος επιτροπών για αξιολογήσεις διεθνών ερευνητικών έργων και προτάσεων καθώς και Πανεπιστημιακών τμημάτων. Συμμετέχει ως προσκεκλημένος και κεντρικός ομιλητής σε πολλά διεθνή επιστημονικά συνέδρια.

Ο Δρ Χριστοφίδης έχει ένα εκτενές διδακτικό και εκπαιδευτικό έργο. Στο Imperial College London παραδίδει μαθήματα σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές στους κλάδους της Βιολογίας, Βιοχημείας και Ιατρικής, ενώ είναι προσκεκλημένος ομιλητής σε διάφορα Πανεπιστήμια και άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα του Ηνωμένου Βασιλείου και άλλων Ευρωπαϊκών χωρών. Έχει τέλος επιβλέψει τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές διατριβές δεκάδων νεαρών επιστημόνων.

Ο Δρ Χριστοφίδης έχει έντονο έργο στον τομέα κοινωνικής δέσμευσης και ενημέρωσης. Έχει αρθρογραφήσει στον έντυπο τύπο ενώ συμμετείχε σε ντοκιμαντέρ και προσωπικές συνεντεύξεις στον διεθνή τύπο και σε διεθνή μέσα μαζικής ενημέρωσης σε θέματα σχετικά με έρευνα και τεχνολογία.

Έντυπα

#ΤίτλοςΑρχείο
100.1.1 Καταβολή των τελών Προγραμματικής Αξιολόγησης – Πιστοποίησης
100.1.2 Καταβολή των τελών Ιδρυματικής / Τμηματικής Αξιολόγησης – Πιστοποίησης
100.1.3 Καταβολή των τελών Αξιολόγησης - Πιστοποίησης προγράμματος σπουδών που προσφέρεται με τη μέθοδο της δικαιόχρησης
200.1 Αίτηση για Αξιολόγηση - Πιστοποίηση Προγράμματος Σπουδών
200.1.3 Συμπληρωματικό Έντυπο για την Υποβολή Προγράμματος Σπουδών που Προσφέρεται Εξ Αποστάσεως  
200.2 Αίτηση για Ιδρυματική Αξιολόγηση
200.2.2 Προσάρτημα – Έκδοση Πιστοποιητικού Επιθεώρησης για Δημόσια και Δημόσιας Χρήσης Κτήρια
200.3 Αίτηση για Τμηματική Αξιολόγηση
200.4 Αίτημα για έλεγχο Προγράμματος Σπουδών που Προσφέρεται με τη Μέθοδο της Δικαιόχρησης
300.1.1 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προγράμματος Σπουδών
300.1.2 Απάντηση Ιδρύματος Ανώτερης Εκπαίδευσης - Πρόγραμμα Σπουδών
300.1.3 Ανατροφοδότηση από ΕΕΑ - Πρόγραμμα Σπουδών
300.2.2 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης - Ιδρυματική Αξιολόγηση
400.2.1 Τελική Έκθεση Φορέα - Πιστοποίηση Προγράμματος Σπουδών 
500.1.03 Σύντομο Προφίλ Ακαδημαϊκού Προσωπικού / Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα (Για Πανεπιστήμια)
500.1.04 Σύντομο Προφίλ Ακαδημαϊκού Προσωπικού / Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα (Για Σχολές Ανώτερης Εκπαίδευσης)
500.2 Έντυπο Φάκελος Βιβλιαρίων Απαντήσεων
500.3 Υποβολή Στοιχείων για τα Εξ Αποστάσεως Προγράμματα Σπουδών
500.4.1 Γενική Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης Ιδρύματος Ανώτερης Εκπαίδευσης - Οδηγίες
500.4.2 Γενική Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης Ιδρύματος Ανώτερης Εκπαίδευσης - Αρχείο Excel
500.4.2 Γενική Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης Ιδρύματος Ανώτερης Εκπαίδευσης - Αρχείο Word
500.5 Κατάλογος Νέων Μελών ή Αντικατάστασης Μελών Ακαδημαϊκού Προσωπικού

Χρήσιμες Συνδέσεις

Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτερη Εκπαίδευση (European Association for Quality Assurance in Higher Education)
Διεθνές Δίκτυο Σωμάτων Διασφάλισης Ποιότητας στην Ανώτερη Εκπαίδευση (International Network for Quality Assurance Agencies in Higher Education)
Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Κύπρου
Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης - Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Κύπρου
Κυπριακό Συμβούλιο Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών (ΚΥΣΑΤΣ) - Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Κύπρου

Μαίρη Ιωαννίδου-Κουτσελίνη

MKIΔρ. Μαίρη Κουτσελίνη

(Βιογραφικό
Είναι Καθηγήτρια στο τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστήμιου Κύπρου, του οποίου προεδρεύει από το 2010 μέχρι σήμερα, και Διευθύντρια της Έδρας UNESCO για την Ισότητα και Ενδυνάμωση των Φύλων του Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Συντονίζει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Ανάπτυξη προγραμμάτων και Διδασκαλία» του Τμήματος καθώς και το διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Σπουδές Φύλου». Έχει κάνει βασικές σπουδές στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Πτυχίο Ελληνικής Φιλολογίας) και μεταπτυχιακές σπουδές στο State University of New York (SUNY), Albany (M.Sc. στο Σχεδιασμό, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Αναλυτικών Προγραμμάτων), και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ph.D. στην Εκπαιδευτική Πολιτική και Ανάπτυξη Προγραμμάτων).

Έχει διδάξει στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου (1980-1994) ενώ από το 1994 διδάσκει στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Kύπρου. Συμμετέχει στην Επιτροπή Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, στη Μικτή Επιτροπή Ανάπτυξης και Αξιολόγησης του Προγράμματος Προ-υπηρεσιακής Κατάρτισης Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στη Συμβουλευτική Επιτροπή Αξιολόγησης και Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, και σε μεγάλο αριθμό τεχνικών επιτροπών αξιολόγησης προγραμμάτων και προσωπικού.

Προΐσταται ως συντονίστρια και επιστημονική υπεύθυνη σε ερευνητικά έργα που χρηματοδοτούνται από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας και είναι ενεργό μέλος σε διεθνείς ακαδημαϊκές οργανώσεις (π.χ. Association for supervision and curriculum development (ASCD-USA), European Association for Research on learning and instruction (EARLI), Children's Identity and Citizenship in Europe (CICE)).

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Αναλυτικών Προγραμμάτων, Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας, Επιμόρφωση και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών, Ιστορία της Εκπαίδευσης, Σχολικά Εγχειρίδια, Σπουδές Φύλου, Φύλο και Εκπαίδευση, Πολιτότητα στην Εκπαίδευση.

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:

A. Βιβλία
  1. Ιωαννίδου-Κουτσελίνη, Μ. (2013). Αναλυτικά προγράμματα και διδασκαλία. Αθήνα: Πεδίο.
  2. Κουτσελίνη, Μ. (2010). Εποικοδόμηση και διαφοροποίηση διδασκαλίας – μάθησης. Λευκωσία.
  3. Παπαναστασίου, Κ., & Κουτσελίνη, Μ. (2007). IEA: PIRLS - Primary school students’ literacy performance.
  4. Παπαναστασίου, Κ., & Κουτσελίνη, Μ. (2007). Performance of lower secondary school students.
  5. Παπαναστασίου, Κ., & Κουτσελίνη, Μ. (2007). IEA: CIVIC: Performance of primary school students.
  6. Κουτσελίνη, Μ. (2006). Διαφοροποίηση διδασκαλίας – μάθησης σε τάξεις μικτής ικανότητας. Λευκωσία.
  7. Koutselini, M., Trigo - Santos Fl., & Verkest, H. (2004). Equality in education: Mission impossible? London: CICE.
  8. Κουτσελίνη, Μ., & Θεοφιλίδης, Χρ. (2002). Διερεύνηση και συνεργασία. Για μια αποτελεσματική διδασκαλία. Αθήνα: Γρηγόρης.
  9. Ιωαννίδου-Κουτσελίνη, Μ. (2001). Ανάπτυξη προγραμμάτων: Θεωρία, έρευνα, πράξη. Λευκωσία.
  10. Μαραθεύτης, Μ. & Κουτσελίνη, Μ. (2000). Η λειτουργία και τα αναλυτικά προγράμματα της Παιδαγωγικής Ακαδημίας της Κύπρου. Ιστορική έρευνα. Λευκωσία.
Β. Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά (τα τελευταία 7 χρόνια)
  1. Koutselini, M., & Patsalidou, Fr. (2014). Engaging school teachers and school principals in an action research in-service development as a means of pedagogical self-awareness. Educational Action Research.
  2. Vassiliades, Y., & Koutselini, M. (2014). Development of students’ reasoning and critical thinking skills through argument mapping using Rationale™ Software. Computers in the Schools.
  3. Koutselini, M., & Valanidou, F. (2014). Children living with violence against their mothers: The side effects on their behaviour, self-image and school performance. Pedagogy, Culture & Society, 22(2), 213-231
  4. Koutselini, M. (2011). The financial crisis in the light of modern-meta modern discourse: Re-conceptualising the modern knowledge system. Journal of Social Science Education, 9(2), 26-31.
  5. Koutselini, M. (2010). Educational reform and the role of curriculum: A critical approach. Comparative and International Educational Review, 14, 95-112.
  6. Koutselini, M. (2010). Action research as an educational process of teachers’ and students’ development. e-Journal Action Research, 1, 4-9. (in Greek) (http://www.actionresearch.gr)
  7. Koutselini, M. (2009). Teacher misconceptions and understanding of cooperative learning: An intervention study. Journal of Classroom Interaction, 43(2), 34-44.
  8. Koutselini, M. (2008). Listening to students’ voices for teaching in mixed ability classrooms: Presuppositions and considerations for differentiated instruction. Learning and Teaching, 1(1), 17-30.
  9. Neophytou, L., & Koutselini, M. (2008). The Innovation of zones of educational priority in Cyprus: The side effects of reliance on conservative policy. Curriculum and Teaching, 23(1), 41-57.
  10. Papaioannou, M., & Koutselini, M. (2008). Students’ gender stereotypes and beliefs. Comparison with TV stereotypes. Pedagogical Discourse (Pedagogikos Logos). (In Greek), 33-55.
  11. Koutselini, M. (2008). Citizenship education in context: Student teacher perceptions of citizenship in Cyprus. Intercultural Education, 19(2), 163-175.
  12. Koutselini, M. (2008). Participatory teacher development at schools: Processes and issues. Action Research, 6(1), 29-48.
  13. Loizidou, A., & Koutselini, M. (2007). Metacognitive monitoring: An obstacle and a key to effective teaching and learning. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 13(5), 499-519.
  14. Koutselini, M. (2006). Towards a meta-modern paradigm of curriculum: Transcendence of a mistaken reliance on theory. Educational Practice and Theory, 28(1), 55-68.
  15. Papastephanou, M., & Koutselini, M., (2006). Reason, language and education: Philosophical assumptions for new curricular orientations. Pedagogy, Culture and Society, 14(2), 149-169.
Γ. Κεφάλαια σε Βιβλία (τα τελευταία 7 χρόνια)
  1. Koutselini, M. (2014). Empowering principals and teachers to develop participatory teacher leadership: Towards the meta-modern paradigm of teachers’ development, In Ch. Craig, & L. Orland-Barak (April 2014). International Teacher Education: Promising Pedagogies. Chapter: Pedagogies of Teacher Leadership. USA: Emerald.
  2. Koutselini, M., Patsalidou, Fr., Tsimpimpaki, K. (2014). Gender equality in the Cyprus tertiary education system: The perceived superiority of men as academics and researchers. In B. Gael McSweeney (Ed.), e-book Gender Perspectives in Case Studies across Continents (http://www.unesco.org/en/university-twinning-and-networking/resources/publications/)
  3. Koutselini, M., & Valanidou, Fl. (2013). Discourses emerging from the experiences of the women mothers victims of violence. In Gl. Bonder, & B. Gael McSheewney (Eds.), Gender perspectives in case studies across continents (pp. 29-41). Global Network of UNESCO Chairs on Gender. (access the document here: http://goo.gl/31btQ)
  4. Κουτσελίνη, Μ., & Βαλανίδου Φλ. (2013). ‘Παιδιά που ζούνε με τη βία’: Επιδράσεις στη συμπεριφορά και στις απόψεις τους για την αυτοεικόνα και τη σχολική τους επίδοση. Στους Χρ. Θεοφιλίδης, Α. Μιχαηλίδου, Π. Περσιάνης, & Σ. Φωτίου (Επιμ.), Τιμητικός τόμος Κωνσταντίνου Παπαναστασίου (σσ. 319-340). Λευκωσία: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, Πανεπιστήμιο Κύπρου και Εκπαιδευτικός Όμιλος Κύπρου.
  5. Koutselini, M., & Agathaggelou, S. (2013). Contextualizing the gender Representation in Cyprus television. In F. Sadigi (Ed.), Women and knowledge in the Mediterranean (pp. 193-211).Routledge: Advances in Mediterranean Studies.
  6. Κουτσελίνη, Μ. (2013). Η έρευνα δράσης ως μια διαδικασία ανάπτυξης εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών. Στους Χρ. Θεοφιλίδης, & Ι. Πυριωτάκης (Επιμ.), Εκπαιδευτική έρευνα: Θεωρητικό υπόβαθρο και προσανατολισμός στην πράξη (σσ. 183-192). Λευκωσία: Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.
  7. Koutselini, M. (2007). Meta-modern approaches to educational and social research: The transcendence of binaries. In B. Kozuh, R. Kahn, A. Kozlowska, & P. Krope (Eds.), Description and explanation in educational and social research (pp. 67-83). Los Angeles: UCLA.
Χρηματοδότηση Έρευνας (ενδεικτικός κατάλογος)
  1. Συντονίστρια του ερευνητικού έργου «Το προφίλ της γυναίκας πολιτικού στην τηλεόραση της Κύπρου. Μια έμφυλη ανάλυση» που χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας (2011-2014).
  2. Συντονίστρια του ερευνητικού έργου «Οι έμφυλες διακρίσεις στα βιβλία της Γλώσσας της Δημοτικής Εκπαίδευσης της Κύπρου» που χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου(2012-2013).
  3. Συντονίστρια του ερευνητικού έργου RELEASE με τίτλο “Towards Achieving Self REgulated LEArning as a Core in Teachers’ In- SErvice Training in Cyprus” που χρηματοδοτήθηκε από EACEA, Lifelong Learning Programme - Key activity 1 (2012-2013).
  4. Συντονίστρια του ερευνητικού έργου “Teachers’ in-service training in Cyprus and Romania: Innovations in Curricula and Training” (ΚΥ-ΡΟΥ/0311/02) που χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας (2012-2013). Συντονίστρια του ερευνητικού έργου VICTIMS με τίτλο “An indirect harmful effect of violence: Victimizing the child and Re-victimizing the woman-mother through her child’s exposure to violence against herself. Sensitizing and creating awareness through research-product material, both transnational and differential according to the partner-context” που χρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Daphne III (2007-2013 action grants). Οι εταίροι του έργου ήταν: University of Cyprus, Cyprus; University of Rome Tre, Italy; University of Oradea, Romania; University of Presov, Slovakia (2009-2011).